Voorbereidingen

2 september 2016 - Krimpen aan den IJssel, Nederland

Hoi lieve mensen,

Wat leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn blog. Van harte welkom! Zoals veel van jullie al weten ga ik een paar maandjes naar Indonesië. Ik zou eerst 5 maanden gaan, maar omdat dat niet lukte in verband met het visum, ga ik nu 3 maanden. Aan de ene kant is dat jammer, maar aan de andere kant juist ook weer fijn, omdat ik dan met kerst en oud&nieuw weer lekker thuis ben en omdat ik Thomasje dan snel weer zie :)

Volgende week vrijdag (9 september) is het dan zover. Om half 2 moet ik op Schiphol zijn en om kwart voor 5 vliegen we. Het is zo'n 13/14 uur vliegen en gelukkig heb ik een directe vlucht, zodat ik niet hoef over te stappen.

De eerste maand ga ik met mensen van de stichting Pikulan op stap. Ik vlieg samen met deze mensen naar Indonesië en wij gaan langs alle projecten van Pikulan. Ondertussen zullen we ook het land verkennen. Veel projecten zitten op het eiland Java, maar ook op Sulawesi en Bali.

Op vrijdag 7 oktober vliegen mijn reisgenoten weer naar huis vanuit Bali en ik blijf nog een aantal weken op Bali om te helpen bij het project. Daarna ga ik terug naar het eiland Java, naar twee projecten waar ik een maand daarvoor ook ben geweest tijdens de reis langs de projecten. Hier ga ik ook een aantal weken helpen en op 6 december vlieg ik weer naar huis.

Wat ik precies bij de projecten ga doen is nog niet helemaal duidelijk. Ik weet ook nog niet precies hoelang ik bij welk project ben. De eerste maand is helemaal gepland omdat we dan met een hele groep zijn en wat er de twee maanden daarna gaat gebeuren zie ik als ik eenmaal in Indonesië ben. De projecten hebben vooral te maken met kinderopvang, gezondheidszorg en ouderenhulp. De stichting Pikulan is christelijk, maar dat betekent niet dat er alleen voor christelijke mensen gezorgd wordt. Pikulan is er voor de allerarmsten in de samenleving. Veelal zijn dat wel de christenen, omdat zij niet gratis naar school mogen in tegenstelling tot de moslims. Hierdoor kunnen zij ook geen goede baan krijgen en kunnen ze eigenlijk niet hogerop komen.

Deze afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met allerlei voorbereidingen. Er zijn zoveel mensen die me al geholpen hebben om deze reis mogelijk te maken. Heel erg bedankt daarvoor. Zo heb ik bijvoorbeeld al veel donaties ontvangen en mag ik spullen lenen van een aantal mensen. Hier ben ik echt heel blij om. Ik heb ook m'n inentingen gehad. Ik moest ingeënt worden voor:

• Rabiës (hondsdolheid): 3 prikken
  • Hepatitis A en B:         2 prikken
  • DTP:                           2 prikken
  • Buiktyfus:                    1 prik

Ook ben ik druk bezig geweest met mijn visum. Hier in Nederland kan ik een visum aanvragen van 30 dagen en als ik straks op Bali ben, moet ik 'm verlengen. Dan is het visum geldig tot ik weer op 6 december op het vliegtuig stap.

Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om deze blog te lezen. Ik hoop er vanaf dat ik vertrek elke week of elke 2 weken een online te zetten, zodat jullie weten wat ik daar allemaal uitspook.

Lavinia

1. Anja Prins:
    2 september 2016
    Ben benieuwd Lavinia naar alles wat je gaat zien en doen!
    Veel foto's nemen iig dan kunnen wij alles een beetje mee beleven :)
    Fijne tijd gewenst!
  2. Erna Vuik:
    Lieve Lavina
    Leuk dat je een blog bij gaat houden!
    We zijn erg benieuwd naar al je ervaringen in dat verre land! Geniet ervan!
  3. Erna Vuik:
    Lieve Lavina
    Leuk dat je een blog bij gaat houden!
    We zijn erg benieuwd naar al je ervaringen in dat verre land! Geniet ervan!
  4. Celia Roodhorst:
    2 september 2016
    Leuk Lavinia ik ga je volgen ben zo benieuwd wat je daar allemaal gaat doen
    Heel veel succes en vooral geniet ervan
  5. Gerlinda:
    2 september 2016
    Ik ben helemaal trots op je en ik weet zeker dat je het helemaal geweldig gaat doen daarzo. Zet hem op!
  6. Ome Hans:
    10 september 2016
    Sterkte Lavinia. Ik ben al benieuwd naar je eerstvolgende blog.